Happily Ever After

Daisypath Anniversary tickers

Our Precious Princess

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 7 April 2011

Alahai Johor

Sebagai post pertama label Adventure PLEASURE...saya nak kongsi adventure wajib, sebulan sekali! Dari Kota Tinggi ke Bangi dan Bangi ke Kota Tinggi......Tidak terfikir langsung saya akan bermusafir dengan sangat kerap ke negeri paling selatan di Malaysia iaitu Johor Darul Takzim. Sebab utamanya adalah suami tercinta adalah salah seorang pekerja Kulim (M) Bhd...yang berpusat di EPA Management Sdn. Bhd. Kota Tinggi, Johor.

Makanya saya dan Marha kerap kali travel dari Bandar Baru Bangi (Rumah anggut dan nenek Marha) ke Kota Tinggi (Rumah ayah Marha). Emmm....perjalanan dari Bangi ke Kota Tinggi mengambil masa hampir 5 jam dengan one pit stop! hee. Almaklumlah bawa anak kecil...pit stop itu sangatlah perlu!! Selalunya kalau kami bergerak ke selatan kami akan berhenti rehat di R&R Pagoh dan terus singgah ke Tesco Kulai untuk membeli keperluan asas...manakala jika kami bergerak ke utara kami akan berhenti rehat di R&R Pagoh dan R&R Ayer Keroh!! heee.

Kalau nak buat kira-kira kewangan....untuk one way.....
Tol Bangi-Tol Kulai ~ RM 37
Isi minyak petrol      ~ RM 60
R&R                       ~ RM 30++
Inilah jumlah biasa yang kami belanjakan untuk one way journey! Kalau dah pergi sudah tentu kena balik....so, untuk two way journey total : RM 127 x 2 = RM 254. Jumlah ini nampak besar kan????
Tetapi ia hanya jumlah yang kecil jika dibandingkan dengan keseronokan berjalan-jalan dengan yang tersayang...lagi pula tujuannya perjalanan adalah bertemu ibu dan ayah tersayang! Balik kampung....Marha nak jumpa anggut dan nenek! Dalam erti kata lain perjalanan yang tiada nilainya....duit habis boleh dicari, menghargai mereka sementara ada lebih bermakna dan tiada ganti!!!

Mungkin ini juga salah satu sebab rezeki tak pernah putus...malah sentiasa cukup untuk travel balik bangi tiap-tiap bulan. Niat yang baik, pasti Allah bantu kan?? Insyaallah...semoga Allah tetapkan niat kami dan rahmati perjalanan kami pergi dan balik. Apalagi doa orang yang bermusafir itu Allah akan perkenankan kan?? Aminn....banyak-banyaklah berdoa ketika bermusafir eh. Take care uolls! Nantikan post Sabah adventure eh!!! Sabah.....here we come!!!

No comments:

Post a Comment

Comment