Happily Ever After

Daisypath Anniversary tickers

Our Precious Princess

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday 17 April 2011

Sabah Adventures!!!!!

Alhamdulillah tiket ke Kota Kinabalu telah berjaya di tempah oleh suami tercinta.....TQ darl!
Kami akan menaiki penerbangan MAS Airline dan menginap di Grand Borneo Hotel, Kota Kinabalu selama seminggu!!!
Depart : KL-KK ~ 17 April 2011 - MH 2612
Arrive  : KK-KL ~ 23 April 2011 - MH 2613

Photo courtesy of Google image
Sebelum memulakan 'our adventure', kami dah pun study beberapa perkara tentang Sabah! Banyak info yang kami perolehi dari www.sabahtourism.com. Terima kasih kepada laman sesawang ini!! Makanya kami decide untuk adventure kali ini adalah terokai Kota Kinabalu, Kundasang, Ranau, Tuaran dan Tambunan. Kalau berkesempatan kami akan ke Tenom....will see! Diharapkan perjalanan kami dipermudahkan dan semua perancangan akan berjalan dengan lancar....waaaaweeeiii!!!

Tentatively kami akan sewa kereta dari Borneotrails...kami memilih company ini sebab mereka mempunyai Licence from HAWK Malaysia. Kami akan sewa Kelisa (A) dengan harga RM140 daily!!! Ada banyak lagi jenis kereta dengan harga yang berbeza untuk disewa...Saya akan update tahap kepuasan untuk dikongsi bersama eh. 

Tempat-tempat yang kami harap berjaya lawati dengan tahap keseronokan maksimum....apa yang paling penting Marha akan seronok!


  1. Lok Kawi Wildlife Park
  2. Aquarium & Marine Museum
  3. Kipandi Butterfly Park
  4. Tamu Market
  5. Signal Hill Obsevatory Platform
  6. Handicraft Market
  7. Tunku Abdul Rahman Park
  8. Poring Hot Spring
  9. Kinabalu Park
  10. Tuaran Crocodile Farm
  11. Sabah Agriculture Park
Okie dokie....Sekembalinya dari sabah, barulah saya update segala-galanya ye. Tungguuuu....

2 comments:

  1. Semua orang ingin melancong, rasa seronok untuk melawat negeri orang namun kedangkala kedangkalan dalam ilmu merantau menyebabkan berlaku pelbagai masalah sama ada sebelum memulakan perjalanan akibat tertinggal dokumen, semasa perjalanan sebab ditipu pemandu teksi atau semasa berada di tempat yang dilawati sebab tidak tahu tentang keistimewaan dan kemudahan yang disediakan. Bagi orang yang bijak (seperti yang dilakukan oleh Adilla begitu juga suami saya sendiri) terdapat beberapa perkara yg harus dilakukan dahulu sebelum pergi ke sesuatu tempat; antaranya membuat kajian / study tentang tempat yang dilawati- sekurang-kurangnya boleh membuat persedian awal terutama tempat yg dituju bermusim dan berbeza budaya. Daripada blog ini kita dapati banyak tempat menarik yg boleh dilawati di Sabah dengan mudah dan dengan belanja yg berpatutan. Tetapi mesti bijak membuat banding beza dan rajin2 membuat tinjauan melalui laman2 WEB yang berkaitan. Tahniah Adilla dan suami.. serta sicome yg memberikan komitmen.

    ReplyDelete
  2. Sabah bah...thank you...thank you..

    ReplyDelete

Comment